Kategorie: Všechny články a videa, Výpravy k vodě

Fosgenův deník – červen 2012

Fosgenův deník – červen 2012Začátek června se nesl ve znamení učení na státní závěrečnou zkoušku a s tím doprovázeným stresem. Po úspěšném složení zkoušek a následných oslavách jsem hned vyrazil k vodě užít si pár dní volna, než budu muset dohnat zanedbanou práci.

Po telefonátu s Radkem, který mi oznámil, že pojede s Mikym chytat kousek od mého bydliště, jsem dlouho nepřemýšlel a 7.6. vyrazil na dvě noci taky. Bral jsem to spíš jako takovou malou oslavičku ukončení studia při činnosti, kterou dělám nejraději, lov kaprů. Místo, které jsme zvolili, se nacházelo na řece kousek od jezu, toto místo od začátku sezony navštěvuji celkem často a už vydalo několik pěkných ryb. Po příjezdu jsem rozmístil pruty, tak jak jsem zvyklý. První prut jsem umístil na konec zdi plavební komory na hranu s proudem a nastražil jsem na něj boilies TCF javor/česnek na směsi bond. Druhý prut vzhledem k nízkému stavu vody směřoval do proudu pod hranu, kde se z hloubky koryta (3,5m) začalo dno zvedat na zhruba 2m, na tento prut jsem nastražil boilies TCF four seasons s frankfurtskou klobásou. Do rána záběr nepřišel a tak jsem začal přemýšlet co bych na další noc změnil. Jelikož Radek jeden prut umístil až cca. 10m od protějšího břehu a do rána jednoho kapra lapil, mojí volbou na druhou noc se stal převislý keř u protějšího břehu, pod nímž byla hloubka 1,6 – 1,9m. Hned ráno jsem místo prokrmil celým a drceným boiliesem a trochou partliklu. Partikl volím zejména ze snahy na místo přilákat bílou rybu. To se mi v minulosti několikrát vyplatilo zejména v době, kdy byla aktivita kaprů minimální. Drobotina je, ale dokáže vyburcovat ke zvědavosti a kolikrát i k záběru. Toto sice není taktika vhodná pro ulovení největších ryb revíru, ale vzhledem k tomu, že jsem měl před sebou poslední noc a za sebou několik týdnů půstu kvůli škole, nebyl čas na hrdinství a snažil jsem se maximalizovat šanci na záběr. Na toto místo jsem nastražil TCF javor/česnek a to 2x20mm. Kolem půlnoci jsem již v záběr přestával věřit a v moment, kdy jsem se loučil a odebíral se ke spánku, přišla vytoužená jízda na, pod keř zavezený, prut. Doběhl jsem k prutu a po chvíli rybu přitáhl za prostředek. Ucítil jsem drhnutí. Bylo mi jasné, že kapr zajel za zeď. Radek už byl na cestě se člunem, když se kapr otočil a vyjel na volnou vodu, trochu jsem si oddechl a po chvíli jsem si již kapříka prohlížel na podložce. Nebyl to žádný velikán, ale byl to první dvoubarevný kapr, kterého jsem kdy ulovil. Světlá přední část těla se ostrým přechodem měnila v tmavou a já mám radost, že jsem si aspoň na jednu rybu sáhl. Po focení a puštění kapra zpět do svého živlu jsem se jal převazování o zeď poničeného vlasce a se stejnou kombinací 2x20mm TCF javor/česnek prut opět zavážím pod keř. Ráno kolem půl páté přišla rychlá jízda. Bohužel kapr se mi zhruba na prostředku trasy vyřízl. Trochu naštvaný a hodně rozespalý okamžitě zkoumám, co mohlo být špatně. Po prvotním zkoumání jsem nic neobjevil a problém se ukázal až po otestování ostrosti háčku, jež je bohužel ztupen. V tu chvíli jsem si uvědomil, že jsem před zavezením večer ostrost nezkontroloval a tudíž vlastní chybou nejspíš o tuto rybu přišel, je to škoda, ale chybama se člověk učí a jede se dál.

V sobotu 9.6. jsem musel balit, jelikož jsem měl nějaké povinnosti. Posléze se vše změnilo a mně se vyrýsovala další možná noc na rybách. Za klukama na Labe jsem se rozhodl nevracet a nechat jim tak více lovného prostoru. Vyrazil jsem na malý stojáček v lese, který si již nějakou dobu s kamarádem Ondrou, který se ke mně připojil, krmíme. Je to malá voda, kde největší zdokumentovanou rybu jsme zatím chytli my a to nejprve Ondra a posléze i já v loňské sezoně na váze 7,5kg. Stále věříme, že nás tato voda může ještě překvapit, ale hlavně je to taková naše srdcová záležitost a je tam úžasný klid a prostředí. Nasadili jsme 24mm TCF indian tuna oliheň proschlé na beton. Bohužel podle předpokladů se rekord nekonal, ale i tak jsme si krásně zachytali a udělali mnoho záběrů od kaprů do 65cm, snad příště.

Je středa 20.6. a já dokončuji poslední přípravy na svojí první cestu za kapry do zahraničí, které mi zabraly více než poslední týden. Cílem cesty se stala svazová voda v Chorvatsku. Sebou si vezu partikl, pelety a boilies z dílny TCF dohromady v množství kolem 60kg. Ráno 21.6. jsme s kamarádem dorazili na místo a zjistili, že vzhledem k chorvatským státním svátkům je jezero plné lidí. To je něco, s čím jsme bohužel nepočítali a promítlo se to v celém průběhu rybařiny. První noc chytám kapra 14,8kg na Bonda javor/česnek. Druhý den se záběru dočkávám až kolem osmé hodiny večer, ale bohužel se mi jej nepodaří proměnit. Rybaření v Chorvatsku je specifické hlavně v nemožnosti přístupu na vodu a tudíž nutnosti provádět všechny potřebné aktivity (krmení, mapování dna, atd..) pouze ze břehu. Další den ráno se vedle nás uvolnilo místo, kde byla lavice v mé odhozové vzdálenosti. Neváhám a přesouvám se. Na tomto místě jsem ulovil několik kaprů převážně na sweet bird brusinka/skořice. Dále se mi na tomto místě podařilo ulovit amura 10,1kg na  TCF four seasons frankfurtská klobása. Tento druh boiliesu zdejším amurům zřejmě velice chutná, protože po dalším, koupajícími se Chorvaty vynuceném, stěhování se mi daří ulovení této krásné ryby i na jiném místě. Tento další amur byl menší, ale díky velké ocasní ploutvi krásně bojovný. Jelikož výpravu na tento revír silně poznamenalo množství lidí kolem vody, slíbil jsem si, že se sem podívám ještě někdy v příhodnější čas a snad se mi podaří potrápit místní velikány. Domů jsme se vrátili po 7 hodinové cestě zcela vyčerpaní, teplem a nekonečným házením krmení pomocí rakety red mama. I přes všechny útrapy, jež nám lov komplikovali, jsem rád, že jsem se na danou lokalitu podíval a věřím, že nabyté zkušenosti mi budou v budoucnu přínosem.

Tento měsíc mi přinesl spíš než množství úlovků nové zkušenosti. Zejména jsem rád, že jsem úspěšně dokončil školu a absolvoval cestu do Chorvatska. Seznámil se tak aspoň trochu s místními poměry a snad jsem tuto zemi nenavštívil naposledy. Teď, když dopisuji tento článek, se již připravuji na další výpravu. Tentokrát to bude na řeku u nás, ale o tom zas až příští měsíc …

Za  Mafáky

Štěpán „Fosgen“ Cigánek

Vydáno: 5.8.2012 8:14 |
Přečteno: 2727x |
Autor: Fosgen
 | Hodnocení:

Komentáře rss

Nebyly přidány žádné komentáře.