Zdroj: http://mafaci.cz/vypravy-k-vode/tyden-na-jihu-cech  •  Vydáno: 21.3.2015 6:21  •  Autor: Fosgen

Týden na jihu Čech

Týden na jihu ČechDoba, kdy jsem si jeden den řekl a druhý pádil na týden k vodě, je již bohužel nenávratně pryč a tak mi nezbývá, než jako většina z vás si dovolenou plánovat delší dobu dopředu. Na začátku měsíce se trochu ochladilo a já vycítil předzvěst kapřího podzimního krmení.

Po konzultaci s Petrem jsme se rozhodli využít moje poslední volné dny a vyzkoušet svazovou pískovnu v Jižních Čechách.

Na této vodě, kterou Petr dobře zná, jsem nikdy před tím nelovil, ale těšil jsem se, že alespoň poznám zase něco nového. Bohužel pár dní před odjezdem se počasí změnilo a přišlo „babí léto“ sice bylo fajn, že nám nebude zima, ale stoupající teplota vody byla v tomto období předzvěstí neúspěchu. Nedalo se ovšem nic dělat, rozhodně jsem se nehodlal vzdát. Naložil jsem tedy všechny věci, nechal trochu místa pro svého věrného psa Peggynu a vyrazil na 180km dlouhou cestu k vodě. Bylo již večer, když jsme se přeplavili na místo, kde budeme týden tábořit a tak proběhly jen velice rychlé přípravy.

Druhý den ráno mě probudil první záběr od potopených stromů u protějšího břehu. Po chvíli zdolávání jsem chytil menšího kapříka okolo 7mi kil, který neodolal Stinkymu. S Petrem jsme si udělali srandu, jestli nepůjdeme raději fotit, když nám počasí nepřeje, mohl by být klidně i posledním. Ovšem opravdu jsme to mysleli ze srandy a oba takovému scénáři nevěřili. Kapra jsme vyháčkovali hned u člunu a šli si připravit snídani. Nebudu se zde dlouze rozepisovat, ale to z čeho jsme si dělali humor, se na dalších pár dní stalo realitou. Veškeré naše snažení bylo odměněno pouze záběry od menších kaprů nebo cejnů, absolutně jsme se nemohli prokousat k záběrům od cílených ryb a věřte mi, vyzkoušeli jsme vše.

V druhé půlce výpravy, když jsem se šel ohřát do spacáku, mi na pravý prut, kde byl nastražený Salmon Infinity, přichází nesmělý záběr. Zprvu směřuje do padáku. S nelibostí vstávám k domnělému cejnovi, když se swinger začne lepit zpět k prutu. Již jsem obutý a mířím k prutu, vůbec si ale po té době nepřipouštím, že by se mohlo jednat o větší rybu, ikdyž pomalu rotující cívka tomu nasvědčuje. Vzal jsem prut do ruky a ucítil silný těžký tah na druhém konci vlasce. Neváhám ani vteřinu a nasedám do svého malého člunu Kolibri. Mířím vstříc tmě a třesou se mi kolena vzrušením. Soupeř mi nedává ani centimetr vlasce a bojím se, aby nezajel do nějaké z četných vázek, kde jsem již o několik ryb přišel. Po několika minutách, když jsme společně s kaprem, ujeli pěkný kus po vodě, se mi poprvé ukazuje na hladině. V tu chvíli vím, že se jedná o pěknou rybu a modlím se, aby se mi nevyříznul. Naštěstí jsem ho s menšími obtížemi úspěšně podebral a mohl se začít těšit alespoň z jednoho úspěchu. Šupináč, kterému zachutnal zmíněný Salmon, měl 16,5kg a při tom nezdaru posledních dní byl naprosto vytouženým zadostiučiněním.

Další ryby, které by stály za zmínku bohužel, nepřišly a tato voda tedy zůstala pro nás nepokořena. Ovšem neodjížděl jsem se špatnou náladou, ba naopak jsem rozhodnut, že s tímto revírem budu muset příště vyrovnat účty a těším se, až si zde opět zachytám a vyzkouším ostražitost místních mohykánů.